Blog jako nowoczesne medium

Rozwój technologii internetowych i upowszechnienie dostępu do internetu zmieniło także stosunek ludzi do szeroko pojmowanych mediów. Przede wszystkim media stały się interaktywne, w takim sensie, że czytelnicy i widzowie, czy tez mówią szerzej odbiorcy, mają szanse na bieżąco reagować na publikowane treści, komentować je, chwalić i poddawać krytyce. Tak błyskawiczny i zróżnicowany kontakt pomiędzy autorem i odbiorca treści nie był możliwy w przypadku mediów starszej generacji, nawet jeśli mowa o nowoczesnej telewizji. Teraz możliwe jest jeszcze więcej. Każdy może założyć własna stronę internetową lub bloga i wcielić się w rolę twórcy. Jeśli jego felietony spotkają się z uznaniem użytkowników internetu i zaczną zyskiwać popularność, to rozgłos może być równie duży, ja w sytuacji, gdyby autor publikował artykuły w tradycyjnej gazecie. Wiele osób wykorzystuje autorskie blogi właśnie jako środek do upowszechniania swoich opinii o otaczającym nas świecie, a niektórzy bardzo umiejętnie wciągają czytelników w dyskusję, a przy okazji zwiększają ruch na swojej stronie i stają się atrakcyjnymi partnerami dla ewentualnych reklamodawców. Nowoczesne media zmierzają w stronę coraz szerszej wymiany treści między nadawca i odbiorcą, co zmienia dotychczasowy charakter ich interakcji na bardziej równorzędny.